måndag 7 mars 2011

Jag skall inte klaga...men

Jag skall inte klagar men de sista två dagarna har jag haft sjuk otur.
Här kommer en liten lista med det jag varit med om:

Händelse
- Min fina lila glaslampa flyger i golvet.
Skada
Tusentals av glassplitter över hela vardagsrums golvet.
Händelse
- Jag skall dammsuga upp allt glassplitter
Skada 
Dammsugaren pajar mitt i mitt dammsugande och vägrar vakna till liv.
Händelse
- Jag har varit och storhandlat och skall med två tunga kassar springa över en väg för att hinna med bussen. Av någon konstig anledning ramlar jag handlöst rätt ut i vägen med kroppen och huvudet neråt.
Skada
- Leriga kläder, skitig i ansiktet. Smutsig mat, otroligt ont i höften och blåmärken på armbågarna och knäna.
Händelse
- Jag skall öppna mitt köksfönster medan jag lagar mat. Från ingenstans ramlar mitt tunga Buddha - huvud ner från bordet och landar rätt på min fot.
Skada
Blödande och svullen fot.
Händelse
- Jag springer till båten som skall ta mig till Järntorget. Jag tar fel båt.
Skada
Det tar mig cirka en timme istället för 20 minuter att ta mig till kontoret.

Får man tro att skyddsänglarna har lämnat mig eller vill de säga något till mig?
För på bara några veckor har man inte bara varit med om detta utan även repat mammas bil, krossat två vinglas, gjort stora fula märken på Martins köksvägg och även varit delaktig i att två stora in - glasade tavlor gått sönder.
Otur eller bara klumpig?

4 kommentarer:

  1. Av okänd anledning är det på något sätt så att olyckor gärna vill klumpa sig i tiden så att man verkligen märker av dem. Förhoppningsvis går det över snart :)

    SvaraRadera
  2. det måste väl betyda att du får väldigt mycket tur snart :)
    Att dammsugaren gick sönder var väntat - det går inte att dammsuga glassplitter. Vi pajade vår på grus, nu vet vi...
    Men du, du slipper vara barnvakt - det är positivt ;)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas också att turen kommer snart! Det är jag värd :) Skall ALDRIG mer dammsuga upp glas!

    SvaraRadera
  4. hur orkar du? är min fråga. KRAM!

    SvaraRadera