fredag 21 januari 2011

Drömmen om att bli kändis

När jag gick på högstadiet drömde jag om att bli en rik och känd skådis i Hollywood. Jag var så himla säker på att det skulle slå in att jag till och med skrev ett brev till mig själv, med saker som jag skulle ha uppnått innan jag fyllt 25.
I listan stod det bland annat:
- Ha ett lyxhus i L.A
- Vunnit minst en Oscar
- Ha en stor vindsvåning i Stockholm som övernattningslägenhet
- Ha MINST 10 miljoner på mitt konto
- Gifta mig med en känd rockare som till exempel Eddie Vedder i Pearl Jam

Det är så sjukt att jag ville uppnå detta innan jag fyllt 25!! När jag var 25 betedde jag mig fortfarande som ett barn och levde på svenskt CSN i en av världens dyraste städer, Oslo (det vill säga var jag svinfattig). Tyvärr har jag inte uppnått någon av mina realistiska punkter men jag tycker ändå att jag var lite söt, som så säkert visste att detta skulle bli min verklighet i framtiden.
Men kanske jag skall skjuta upp målen till min 35 -års dag istället?
Då har jag ju trots allt 3 år kvar att uppnå min lilla dröm.

2 kommentarer:

  1. haha. jag har alltid hatat sånna där grejer: skriv upp vilka mål du vill nå inom 5 år. blä - stress.

    man ska ha lite flyt också.
    tålamod, tur och timing.

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen med!! :)
    Det roligaste är nog ändå att jag verkligen trodde att detta skulle slå in!

    SvaraRadera