fredag 28 januari 2011

Premiär igår

Igår var det premiär för Kortet. Jag var stencool de sista timmarna innan visningen. Jag verkade onervös när Jessika och jag skulle upp och presentera filmen inför ett fullsatt Haga. Men när filmen var slut och publiken började applådera, ja, då började jag skaka som ett asplöv.
Det var som om alla spänningar släppte precis den sekunden som filmen var slut. Och skakningarna höll i, flera timmar efteråt.

Jag var lite orolig för att ingen skulle tycka att filmen var rolig. Jag var faktiskt skiträdd för att publiken skulle sitta tysta. Men oj, vad de skrattade!! Det var verkligen underbart att höra.
Jag är jätteglad över att allt gick så bra.
Efter premiären gick vi till vårt kontor och drack vin.
Ikväll är det fest igen...och imorgon har FiLMiS mingel så frågan är ju hur man mår på måndag.
Men det är ju bara filmfestival en gång om året och man måste ju fira lite extra när har med en film där för första gången.

3 kommentarer:

  1. fan va kul!!!!!
    synd att jag missade.

    SvaraRadera
  2. Kunde Greta vara med på premiären? Jag önskar att jag kunde kommit och tittat men det har varit fullt upp. Går den något mer tillfälle?
    Jag är så glad för dig! Puss och kram M

    SvaraRadera
  3. Nej hon var inte med tyvärr :( Men hon har sett den och tyckte den var jättebra! Vet att den skall visas om någon månad men vet inte riktigt vart. Kan höra av mig om det. Annars kan jag ju ha en privatvisning när jag kommer hem till Uddevalla. Kram

    SvaraRadera