tisdag 25 januari 2011

Vem fan är St. Paul?

Jag har ett gäng Okej – tidningar ifrån början av 90-talet, liggandes på mitt toagolv. Imorse när jag satt där i godan ro och bläddrade i en av tidningarna stannade jag plötsligt upp på sidan 40.  
Där stod en typisk 90-tals kille med hockeyfrilla, kors i örat och med svart lång rock. 
Han hette tydligen St. Paul och beskrevs ungefär så här:

”Förnuftig, men med ett knippe kanonlåtar i bagaget…..första singeln från nya plattan spelades TRE gånger på en eftermiddag i svensk radio!!!”

Jag satt ett tag och försökte att minnas. Borde jag veta vem St. Paul är? Har jag haft hans skiva? Har jag över huvud taget hört hans musik?
Varför minns jag inte???

Jag kunde inte sluta tänka på denne St. Paul och började leta runt på nätet. Förutom några bilder på gamla präster från Vatikanen fanns det nästan ingenting som kunde bevisa att St. Paul varit årets stjärnskott i början av 90-talet.
Till slut hittade jag i alla fall en video på youtube som någon klippt ihop själv...men det var typ det enda.

Så frågan består:
- Vem fan är St. Paul???
...och varför bryr jag mig egentligen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar